Fragt fra 49,- Fri fragt over 799,-

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for forbrugerkøb

Nedenstående handelsbetingelser er gældende for al samhandel med Havehandel.dk

Virksomhedsoplysninger

Havehandel.dk A/S
Smedegårdvej 2
DK-7500 Holstebro
CVR: 38748882
Tlf: 2060 2506
E-mail: kundeservice@havehandel.dk

Bestilling og betaling

Alle vores viste priser på hjemmesiden er inkl. dansk moms og andre afgifter.
Priserne er dagspriser.
Prisen på bestillingstidspunktet, er den gældende pris for købet.

Bestilling

Når du har afgivet en bestilling, vil du modtage en online bekræftelse.
Skulle du ikke modtage denne bekræftelse indenfor 1 time, bør du kontakte os.
Du vil desuden modtage en ny mail, samme dag som din ordre er afsendt.
Når du handler med Havehandel.dk indgås aftaler på dansk.
Hvis du ønsker at modtage en ny kopi af din ordrebekræftelse bedes du venligst sende os en mail på kundeservice@havehandel.dk

Betaling

Vi tilbyder flere mulige betalingsmetoder. Den mest sikre, og den betalingsform vi anbefaler alle kunder, er at betale med et betalingskort.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Vær opmærksom på, at udløbsperioden for internationale kortudstedere kan være op til 30 hverdage.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi accepterer følgende korttyper:
. Visa/Dankort
. Visa
. Visa Electron
. MasterCard
. MasterCard Debit
. Maestro

På Havehandel.dk opkræver vi ikke gebyrer.

Vi tilbyder derudover betaling via Mobilepay, ViaBill og Anyday

. Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26.
ViaBill finansierer køb op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.ViaBill.com/kredit

. Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Online betaling med kort

Ved betaling med elektronisk betalingskort trækkes beløbet først, når varerne er afsendt.
Der betales via en sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Dette betyder at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående.
Når du handler med et betalingskort, forbeholder vi os retten til at kontrollere, om de personlige oplysninger der er opgivet, er sande.
Vi kan til enhver tid nedskrive det betalte beløb – hvis f.eks. et produkt er udsolgt, eller ikke ønskes alligevel. Men af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ALDRIG forhøje det godkendte beløb.

Gavekort

Rabatkuponner/rabatkoder kan ikke benyttes ved køb af gavekort.
Udløbsdato og beløb fremgår på gavekortet.
Ved indløsning af gavekort, kan der ikke benyttes rabatkode samtidigt.

Rabatkoder

Rabatkoder modtaget på mail, gælder max 12 måneder.

Leveringstid

Vi afsender oftest din ordre inden for 24 timer har dermed 1-5 dages levering. I travle perioder, f.eks. sæsonstart, kan der være forøget leveringstid på nogle varer. Leveringstid er derfor vejledende, Havehandel.dk afskriver sig ethvert ansvar overfor køber i tilfælde af forsinket levering. Vi opdaterer vores leveringstid løbende på siden: Om levering
Vi sender altid bestillinger i indkommende rækkefølge. Ved udsalg, fødselsdag eller lignende kan der derfor forekomme længere leveringstid. Ved valg pakkeshop kan der opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer, eksempelvis ved Black Friday eller andre mærkedage hvor der kan være overfyldte pakkeshops.

Læs krav til levering her (SKAL læses ved køb af bigbags): Om levering

Forsendelsesomkostninger

De samlede leveringsomkostninger fremgår tydeligt, når du bestiller varer i webshoppen.
Det er muligt at vælge imellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.
Havehandel.dk tager ansvaret for varerne, indtil modtagelsen. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland, Færøerne og Bornholm.
Du betaler kun fragt én gang, uanset hvor mange produkter, du køber pr. ordre.

Vi sender alle vores pakker med GLS. Køber man for over 799 kr. dækker vi alle fragtomkostninger. Når gratis levering anvendes, sendes pakker under 19,5 kg. til den nærmeste GLS pakkeshop. Større leveringer som kræver levering på paller sendes med Danske Fragtmænd med levering direkte til adressen. Varen stilles uden kvittering for modtagelse på købers ansvar.

Ved køb under 799 kr. er den billigste fragtpris altid 49 kr.

Vores betingelser til aflæsningsstedet er, at underlaget er fast, dvs. fliser eller asfalt. Vurderer vi at dit ønskede aflæsningssted ikke er muligt, stiller vi varen så tæt på som muligt. Ønsker du mere fleksibel levering, f.eks. på grus i en indkørsel, kan du bestille mobiltruck levering på størstedelen af vores varer.

Afhentning i butik

På webshoppen Havehandel.dk er det muligt at vælge ”afhentning i butik”. På denne måde reserveres en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i vores butik. Vi hæver beløbet fra din konto, når varen afhentes.

Returnering og fortrydelsesret

Når du handler hos Havehandel.dk har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den næstfølgende hverdag.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en tydelig erklæring via mail give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.
Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som er indsat i bunden af betingelserne.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Jord, sand, flis og tung granit. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til: 825 kr. pr. bigbag.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord – Varen kan prøves på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som “brugt”, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun kan få en lille del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Når der er tale om en ren returvare/ombytningsvare, vil udgiften til returneringen tilfalde dig – vi betaler til gengæld for at den nyombyttede vare sendes til dig igen.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Tilbagebetaling sker til samme betalingskort, som der blev anvendt ved køb senest 14 dage fra den dato vi modtager varen.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder)

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

– Returvarer sendes til:

Havehandel.dk A/S
Smedegårdvej 2 – 7500 Holstebro
ATT: RETURVARER

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller til pakkeshop.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Reklamation

Der ydes naturligvis 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Skade på varen som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten. Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Havehandel.dk i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses i hvert fald to måneder som rimelig tid. Ved transportskader bedes dette meddeles til Havehandel.dk inden for 5 hverdage.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

– Varen sendes til:

Havehandel.dk
Smedegårdvej 2 – 7500 Holstebro
ATT: RETURVARER

Vi har brug for følgende information, når varer returneres: Ordrenummer, fulde navn og adresse og information om problemstillingen, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal returneres i forsvarlig emballage.

Kontakt os

Hvis du vil kontakte os, kan du gøre det via mail: kundeservice@havehandel.dk eller telefon 2060 2506

Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre. Disse registreres kun i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger, såfremt dette ønskes.
For at du kan indgå aftale med os på Havehandel.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger, med det formål at kunne levere varen korrekt til dig.
Personoplysningerne registreres hos Havehandel.dk, og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcist hvilke oplysninger der indsamles, og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for Havehandel.dk, har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Havehandel.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen.
Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed, rettes til Havehandel.dk via e-mail kundeservice@havehandel.dk

Mark Nissen er dataansvarlig på https://havehandel.dk

Cookies

På Havehandel.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan dette gøres, afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på Havehandel.dk. Dette er et statistik-system, der opsamler information, som kan give et statistisk billede af hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades mv. Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere Havehandel.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@havehandel.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Klageportalen for Nævnenes Hus
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27.03.2024

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Havehandel.dk
Smedegårdvej 2
7500, Holstebro
Tlf: 2060 2506
E-mail: kundeservice@havehandel.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:_________________________________________________________
Bestilt den: ________________ Modtaget den: _________________   Ordrenummer: _______________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________  Dato: _________________

 

e-remove